موبایل ( مشاوره و فروش مستقیم از داروخانه سودمند و پارسینا به سراسر کشور 9 صبح الی 11 شب حتی ایام تعطیل ) : 09012589134

تلفن مشاوره و فروش مستقیم از داروخانه به سراسر کشور : 02186072181 - 02186072170 - 02186072193

شرکت آویژه تجارت فارمد

5غذای غنی از کلسیم برای اضافه کردن به رژیم غذایی

 

کلسیم برای ساخت و نگهداری استخوان های قوی و سالم ، ضروری است. کلسیم نیز برای عضله قلب و عصبهای قلب مفید است. اگر بدنتان به اندازه کافی کلسیم نداشته باشد، در بزرگسالی ممکن است توده استخوانی تان کم باشد ، که عاملیست ، پر خطر برای پوکی استخوان. بهتر است کلسیم را از طریق رژیم غذایی خود دریافت کنید.

 

مزایای کلسیم

 

کلسیم برای رشد و حفظ استخوان های قوی و سالم ، ضروری است. کلسیم نیز در حفظ ریتم قلب و عملکرد عضلانی کمک می کند. پزشکان گاهی از کلسیم استفاده می کنند تا سطح پتاسیم، منیزیم و فسفر را در خون کاهش دهند. کلسیم ممکن است به کاهش علائم پیش از قاعدگی کمک کند (PMS)، و تحقیقات نشان می دهد که کلسیم می تواند به پیشگیری یا درمان فشار خون کمک کند. در زیر پنج غذا که می توانید به رژیم غذایی روزانه خود برای دریافت کلسیم مورد نیاز بدن استفاده کنید شرح داده شده است .

 

شیر

 

شیر غنی از کلسیم است که به ایجاد و حفظ استخوان ها و دندان های قوی کمک می کند. با این حال ، اضافه کردن شیر به رژیم غذایی خود دارای بسیاری مزایای دیگر هم هست. پروتئین شیر کمک می کند به ساخت و ترمیم بافت عضلانی و منبع خوبی از انرژی است. ویتامین B12 شیر کمک به حفظ بافت عصبی سالم و گلبول قرمز است. شیر همچنین حاوی ویتامین A است ، که در حفظ چشم سالم ، پوست و سیستم ایمنی مفید است.

 

اسفناج

 

اسفناج یکی دیگر از مواد غذایی غنی از کلسیم است که باید در نظر بگیرید که در رژیم غذایی خود ترکیب کنید. اسفناج کم چرب و کم کلسترول و کم پروتئین است . اسفناج حاوی فیبر، آهن ، روی ، ویتامین A، ویتامین C، ویتامین E و ویتامین K و پتاسیم است. فولات موجود در اسفناج کمک می کند تا سیستم قلبی عروقی شما سالم باشد. اسفناج همچنین می تواند به شما در حفظ عملکرد مغز و حافظه کمک کند.

 

سویا

 

سویا نیز غنی از کلسیم هست. علاوه بر این ، سویا غنی از فیبر هست که به بهبود هضم غذا کمک می کند. منیزیم سویا ممکن است به شما در داشتن خواب راحت کمک کند. منیزیم به افزایش کیفیت و مدت خواب شما مرتبط است. آهن و مس برای تشکیل گلبول های قرمز در بدن ضروری هستند و سویا هر دو این مواد معدنی غنی را دارد.

 

کلم

 

کلم یکی دیگر از غذاهای غنی از کلسیم است که باید به رژیم غذایی خود اضافه کنید. لوتئین و زاکسنتین موجود در کلم بروکلی نه تنها سبزی سبز را سبز تیره می کنند، بلکه این مواد مغذی نیز به جلوگیری از آب مروارید و دژنراسیون ماکول کمک می کند. کلم دارای ویتامین K فراوان است ، که برای لخته شدن خون ضروری است.

 

کلم بروکلی

 

کلم بروکلی منبع دیگری از کلسیم است که می توانید به رژیم غذایی خود اضافه کنید. سولفورفان، یک ترکیب گوگردی بروکلی، آنزیمی را که آسیب غضروف را از بین می برد، بلوک می کند. افزایش میزان بروکلی که می خورید نمی تواند به شما کمک کند که استخوان های شما قوی باشند، فکر می کنید که این می تواند باعث کاهش یا حتی جلوگیری از استئوآرتریت شود. سولفورفان موجود در بروکلی ممکن است عملکرد کلیه شما را بهبود بخشد و به فشار خون بالا کمک کند.

 

مکمل کلسیم

 

اگر چه بهتر است از کلسیم بدنتان را از طریق رژیم غذایی دریافت کنید ،

میتوان از مکمل های غذایی هم برای دریافت ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز بدنتان استفاده کنید .

اگر رژیم غذایی شما نیازهای کلسیم را برآورده نکند ، مکمل های کلسیم ممکن است برای شما مفید باشد . با پزشک خود درباره میزان مصرف و نوع مکمل کلسیمی که برای شما مناسب است صحبت کنید .

کلسیم برای رشد و حفظ استخوان های قوی و سالم ضروری است. با ترکیب غذاهای غنی از کلسیم یا مکمل های کلسیم به رژیم غذایی، می توانید سلامتی بدن خود را حفظ کنید یا بدنتان را تقویت کنید .

صفحه توییتر آویژه
صفحه اینستاگرام آویژه
کانال تلگرام آویژه
صفحه فیسبوک آویژه

مشاوره و فروش : 02186072181 - 02186072170 - 02186072193

 

موبایل ( پاسخگو سریع مشاوره و فروش 9 صبح الی 11 شب حتی ایام تعطیل ) :

09012589134

فاکس : 86072643

آدرس ایمیل : info@ateph.ir

آدرس : تهران ، خیابان میرزای شیرازی ، خیابان فریدون نژادکی پلاک 32

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت آویژه تجارت فارمد می  باشد.

طراحی و پشتیبانی توسط گروه فنی مهندسی همگام

Copyright © 2017. All Rights Reserved.

آویژه تجارت فارمد
آویژه تجارت فارمد