موبایل ( مشاوره و فروش مستقیم از داروخانه سودمند و پارسینا به سراسر کشور 9 صبح الی 11 شب حتی ایام تعطیل ) : 09012589134

 نمایندگی انحصاری Krauterhaus از کشور آلمان

تلفن مشاوره و فروش مستقیم از داروخانه به سراسر کشور : 02186072181 - 02186072170 - 02186072193

10 ماده خوراکی که روی ( زینک )  زیادی دارند

 

روی ( zinc )  یک ماده معدنی ضروری است که در بدن ، در بیش از صد واکنش آنزیمی نقش دارد ، به همین دلیل مصرف مواد غذایی با روی ( زینک ) بسیار مهم است. در هر روز مقدار کمی روی برای حفظ سلامتی خود و انجام کارهای مهم ، نیاز است. روی در تمام بافت های بدن مورد استفاده قرار میگیرد . وجود ماده معدنی زینک برای تقسیم سلولی سالم ضروری است و به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند، مبارزه با آسیب رادیکال های آزاد و کاهش روند پیری تنها دو مورد از مزایای زیاد زینک است.

 

یک مشکل بزرگ سوء تغذیه در سراسر جهان ، کمبود زینک است و مصرف کم مواد غذایی ، یکی از علل اصلی کمبود زینک در بدن است. نوزادان، کودکان، نوجوانان، زنان باردار و شیرده در مقایسه با بزرگسالان بیشتر مستعد کمبود زینک هستند. این گروه ها روی زیادی روزانه نیاز دارند ، بنابراین مهم است که آنها غذایی مصرف کنند که مقدار زینک درونشان نسبت به بقیه مواد غذایی بیشتر باشد. نوزادان برای اینکه زینک مورد نیاز بدنشان تامین شود حتما بدید از شیر مادر تغذیه کنند .

 

گیاهخواران و افرادی که گیاهخواری افراطی دارند منظورم افرادیست که حتی لبنیات و تخم مرغ و ماهی هم نمیخورند ، ورزشکاران استقامتی ، افراد معتاد به الکل ، افراد مبتلا به بیماری های دستگاه گوارش ، افرادی که بیش از حد مکمل آهن مصرف میکنند و افرادی که داروهای ضد التهابی مصرف می کنند بیشتر در معرض خطر کمبود روی ( زینک ) هستند. خبر خوب این است که اگر مردم به اندازه کافی مواد غذایی که زینک در آنها زیاد است مصرف کنند ، می توانند خطر ابتلا به کمبود زینک را کاهش دهند و یا کمبود زینک را از بین ببرند.

خب حالا سوال این است که کدام مواد غذایی هستند که بیشترین مقدار زینک درونشان نسبت به بقیه مواد غذایی هست .

در زیر ده مورد از مواد غذایی با زینک بالا را معرفی کرده ایم .

 

با مصرف روزانه دو تا سه وعده از غذاهای زیر کمبود زینک خود را از بین ببرید.

1. گوشت بره : 3 اونس : 6.7 میلیگرم (45 درصد DV)

گوشت بره منبع غنی بسیاری از مواد معدنی و ویتامین است . علاوه بر روی ، بره حاوی ویتامین B12 ، ریبوفلاوین ، سلنیوم ، نیاسین ، فسفر و آهن است.

 

2. دانه کدو : 1 فنجان : 6.6 میلی گرم (44 درصد DV)

طبق تحقیقات منتشر شده در زمینه تغذیه و سرطان ، تخم کدو و روغن دانه کدو می تواند خطر ابتلا به سرطان پستان را در زنان یائسه کاهش دهد . دانه های کدو تنبل برای سلامتی پروستات مفید هستند و سلامت روان شما را ارتقا می دهند.

 

3. گوشت گاوی که از چمن تغذیه کرده باشد : 100 گرم: 4.5 میلی گرم (30 درصد DV)

تغذیه گوشت گاوی که با چمن تغذیه شده است نه تنها مقدار بالایی روی دارد بلکه شامل اسیدهای چرب امگا 3 و اسید لینولئیک کانژوگه ، اسید چرب غیر اشباع قوی است . اسید چرب غیر اشباع برای کمک به مبارزه با سرطان ، کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی ، بهبود قند خون ، جلوگیری از افزایش وزن و ایجاد عضله بسایر مفید است.

 

4. نخود ( لوبیا گاربانزو ) : 1 فنجان : 2.5 میلی گرم (17 درصد DV)

نخود ها ، مانند همه حبوبات ، یک فرم از کربوهیدرات های پیچیده دارند که بدن می تواند به آرامی هضمشان کند و انرژی بدن را تامین کنند . خوردن نخود سبز باعث سیری زودتر میشود و به کاهش وزن کمک می کند . هضم غذا را به وسیله دستگاه های گوارشی بهبود می بخشد چونکه سرعت حرکت مواد غذایی به سمت روده را افزایش میدهد.

 

5. پودر کاکائو : 1 اونس : 1.9 میلی گرم (13 درصد DV)

پودر کاکائو هم منبع خوبی برای تامین روی بدن است . پودر کاکائو منبع خوبی از دو فلاونوئیدها ، Epicatechin و Catechin است که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کند که به جلوگیری از التهاب و بیماری کمک می کند. پودر کاکائو، به بهبود جریان خون و کاهش فشار خون به علت حضور فلاونوئیدها کمک می کند.

 

6. بادام زمینی : 1 اونس: 1.6 میلیگرم (11 درصد DV)

بادام زمینی غنی از اسیدهای چرب اشباع نشده و پروتئین بالا است. تغذیه بادام زمینی به مبارزه با بیماری های قلبی کمک می کند ، التهاب را کاهش می دهد ، سلامتی استخوان را تقویت می کند و پشتیبانی می کند از عملکرد مغز سالم . علاوه بر این ، این آجیل به کاهش وزن یا نگهداری وزن کمک می کند ، زیرا باعث می شود با خوردن مقداری بادام زمینی هم احساس سیری و هم احساس سبکی کنید . در خیلی از جوامع کره بادام زمینی را در صبحانه خود گنجانده اند که برای سلامتی بسیار حائز اهمیت است .

 

7. کافير يا ماست : 1 فنجان: 1.4 ميليگرم (10 درصد DV) (مقادير متفاوت)

کرف محصولات لبنی هست که از ماست تولید می شود که به عنوان غذای پروبیوتیک عمل می کنند. ماست چرب و پروبیوتیک از به هضم سالم غذا کمک می کنند ، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند، سلامت قلبی عروقی را تقویت می کنند و خلق و خوی شما را تنظیم می کنند.

 

8. قارچ : 1 فنجان : 1.4 میلی گرم (9 درصد DV)

مزایای تغذیه ای اثبات شده قارچ عبارتند از: توانایی افزایش ایمنی با توجه به فعالیت آنتی اکسیدانی ، کاهش التهاب ، مبارزه با سرطان ، محافظت از قلب و بهبود عملکرد مغز میباشد.

 

9. اسفناج : 1 فنجان : 1.4 میلیگرم (9 درصد DV)

اسفناج یکی دیگر از مواد مغذی حاوی زینک است. در اسفناج کاروتنوئیدهای محافظتی ویژه است که با کاهش خطر بسیاری از بیماری ها ، از جمله بیماری های قلبی ، چاقی ، دیابت ، بیماری های نورودنراتیو و حتی سرطان ارتباط دارد.

 

10. مرغ: 100 گرم : 1 میلی گرم (7 درصد DV)

علاوه بر روی موجود در مرغ . مرغ منبع خوبی از ویتامین B ، از جمله ویتامین B12 ، نیاسین ، ویتامین B6 و پانتووتنیک است . ویتامین B12 در مرغ به حفظ سطح انرژی ، افزایش خلق و خوی خوب شما ، حفظ سلامت قلب و بهبود سلامت پوست کمک می کند.

مشاوره و فروش : 02186072181 - 02186072170 - 02186072193

 

موبایل ( پاسخگو سریع مشاوره و فروش 9 صبح الی 11 شب حتی ایام تعطیل ) : 0

9012589134

فاکس : 86072643

آدرس ایمیل : info@ateph.ir

آدرس : تهران ، خیابان میرزای شیرازی ، خیابان فریدون نژادکی پلاک 32

 

 

 

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت آویژه تجارت فارمد می  باشد.

طراحی و پشتیبانی توسط گروه فنی مهندسی همگام

Copyright © 2017. All Rights Reserved.

صفحه توییتر آویژه
صفحه فیسبوک آویژه
کانال تلگرام آویژه
صفحه اینستاگرام آویژه

موبایل ( مشاوره و فروش مستقیم از داروخانه سودمند و پارسینا به سراسر کشور 9 صبح الی 11 شب حتی ایام تعطیل ) : 0

موبایل ( پاسخگو سریع مشاوره و فروش 9 صبح الی 11 شب حتی ایام تعطیل ) : 0